Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van 3 tot 5 werkdagen
Slechts een klein aantal stuks beschikbaar
Productdetails
Optimaal opladen van de boordaccu('s) | Met temperatuursensor |
Geschikt voor alle voertuigen met EURO 6 | Vloeistof / AGM / Gel / LiFePO4 geschikt |
Productbeschrijving
De batterijboosters met een hoger uitgangsvermogen van 30A tot 60A zijn de ultieme 3-in-1 oplossing voor het optimaal opladen van de boordaccu('s). Ze worden parallel met de bestaande laadtechnologie geïnstalleerd, maar kunnen ook als een op zichzelf staand laadcentrum worden geleverd.
U laadt met 30A of 40A aan het 230V lichtnet en ook terwijl u de boordaccu aandrijft met de modernste IUoU-karakteristiek. Eenmaal ingesteld op het type batterij, neemt de batterij controle booster de volledige ladingbewaking over. De lading wordt bewaakt met een temperatuursensor en is niet alleen ontworpen voor vloeibaar-zuur/gel- of AGM-accu's. Li-FePO4 kan ook worden opgeladen.
Op het 230V lichtnet: Met 30A of 40A wordt de bestaande lader ondersteund of is deze beschikbaar als de enige IUoU-lader. Indien nodig kan het laadvermogen met telkens 10 A worden verminderd. Bovendien is het mogelijk het laadvermogen met een druk op de knop van het bedieningspaneel te minimaliseren in het geval van zwak gezekerde parkeerplaatsen.
Tijdens het rijden: Met de booster-functie optimaliseert de batterijcontrolebooster ook het opladen tijdens het rijden. Ook hier is IUoU-lading actief en wordt, afhankelijk van de laadtoestand, volledig laden ondersteund met 30A tot 60A. Spanningsverliezen als gevolg van lange laadkabels worden volledig gecompenseerd. Op langere ritten is een volledige lading dus gegarandeerd, terwijl overladen van de boordaccu uitgesloten is. Indien nodig kan het vermogen van de booster met 10 A per keer worden verlaagd.
Pulser-functie: De MT Battery Control Boosters hebben niet alleen een langdurig laadprogramma en kunnen daarom permanent op het 230V-net aangesloten blijven, maar er is ook een "pulser" geïntegreerd die voorkomt dat de accu voortijdig defect raakt als gevolg van sulfatering.
Opmerking voor voertuigen met geïntegreerde laadelektronica (EBL): Sommige voertuigen (Hymer Groep en andere) zijn uitgerust met EBL-elektronica of centrale laadelektronica. Om de BCB 30/30/20 en BCB 40/40/30 in deze voertuigen te integreren, is een extra hoogbelastingsrelais vereist, dat in de bestaande laadlijn wordt geïntegreerd
Details
U laadt met 30A of 40A aan het 230V lichtnet en ook terwijl u de boordaccu aandrijft met de modernste IUoU-karakteristiek. Eenmaal ingesteld op het type batterij, neemt de batterij controle booster de volledige ladingbewaking over. De lading wordt bewaakt met een temperatuursensor en is niet alleen ontworpen voor vloeibaar-zuur/gel- of AGM-accu's. Li-FePO4 kan ook worden opgeladen.
Op het 230V lichtnet: Met 30A of 40A wordt de bestaande lader ondersteund of is deze beschikbaar als de enige IUoU-lader. Indien nodig kan het laadvermogen met telkens 10 A worden verminderd. Bovendien is het mogelijk het laadvermogen met een druk op de knop van het bedieningspaneel te minimaliseren in het geval van zwak gezekerde parkeerplaatsen.
Tijdens het rijden: Met de booster-functie optimaliseert de batterijcontrolebooster ook het opladen tijdens het rijden. Ook hier is IUoU-lading actief en wordt, afhankelijk van de laadtoestand, volledig laden ondersteund met 30A tot 60A. Spanningsverliezen als gevolg van lange laadkabels worden volledig gecompenseerd. Op langere ritten is een volledige lading dus gegarandeerd, terwijl overladen van de boordaccu uitgesloten is. Indien nodig kan het vermogen van de booster met 10 A per keer worden verlaagd.
Pulser-functie: De MT Battery Control Boosters hebben niet alleen een langdurig laadprogramma en kunnen daarom permanent op het 230V-net aangesloten blijven, maar er is ook een "pulser" geïntegreerd die voorkomt dat de accu voortijdig defect raakt als gevolg van sulfatering.
Opmerking voor voertuigen met geïntegreerde laadelektronica (EBL): Sommige voertuigen (Hymer Groep en andere) zijn uitgerust met EBL-elektronica of centrale laadelektronica. Om de BCB 30/30/20 en BCB 40/40/30 in deze voertuigen te integreren, is een extra hoogbelastingsrelais vereist, dat in de bestaande laadlijn wordt geïntegreerd
Details
- Speciaal ontwikkeld voor touringcars: zonnemodules voor campers en caravans worden aan andere belastingen blootgesteld dan die voor huishoudelijke systemen! Voor mobiel gebruik moeten de aansluitdozen waterdrukdicht zijn (windbestendig) en moeten de soldeerverbindingen speciaal ontworpen zijn voor de optredende trillingen. De frameconstructie vereist ook een speciaal ontwerp ter compensatie van eventuele torsie- en drijfkrachten die kunnen optreden.
- Geschikt voor alle voertuigen met EURO 6
- AGM LiFePO4 + Gel geschikt
- Laadstroom in 230V laadmodus: 40 A/30 A
- in 12V boostermodus: 60 A/40 A
- Batterijtype (vloeistof/AGM/gel/LiFePO4): instelbaar
- Systeemspanning: 12 V
Eigenschappen
Type batterij | Lader |
Kleur | zilver |
Maten (LxBxH) | 270 x 300 x 70 mm |
Bedrijfsspanning | 12 V |